The One (dalszöveg)

album: Newpower Soul  - 1998
Egy nem annyira ismert, szép, szerelmes dal, egy semennyire sem ismert albumról. 2 éves házasság után Mayte-nek Mayte-től (is) szeretettel.




Videóklipp családi „csináld magad” keretében: a zenét megírta Prince, el is énekelte, a női főszerepet pedig az asszonnyal játszatta el és a klippet is ő - azaz Mayte - rendezte, papíron legalábbis. A némafilmes kerettörténetben Prince Chaplin csavargó figuráját alakítja, Mayte a szigorú anya alatt senyvedő leánykát.
 



The One - dalszöveg

If you're lookin' for the man
That will walk away from responsibility
I ain't the one, I ain't the one, I ain't the one
And if you're lookin' for the brotha
That'll treat you like anything but a queen, I ain't the one

But if you're lookin' for a man
That'll sweep you off your tired weary feet

Pay your bills, buy you pretty dresses

And take you anywhere you wanna eat

Make love to you every night of the week

Oh, don't think it over, girl
Look no further, I am the one, oh yes I am

If you're lookin' for a man
That'll make big money
And keep it all to himself
I ain't the one, no, no, not me

And if you're lookin' for a man
That'll have ten women
And confuse it all with his wealth
Listen here, I ain't that one
No, no, no, wait a minute

If you're lookin' for a man
Who can share his dinero*
(His money)
Buy you half the town
(Half the town)

Treat every step you take
(Every step)
As if you're walkin', huh, on holy ground
(Holy ground)

Place you, place you above all others
When it comes, when it comes
To the gettin' on down
(Down)

Look no further, ooh
Your man's around
(He's around)
Oh yes, he is

He's standing right here, right here
(Right here, right here)
Don't you look no further, girl
He's standing right here, right here

I am the one
I am the one

If you're lookin' for a man
That'll make you feel like time has just begun
Ooh, a man that'll make you feel
Like you're the only thing that ever mattered
Underneath the sun, underneath the sun, ooh

If you're lookin' for somebody
Who will turn your bad day
Into one long night of fun
Look no further, baby, I'm, I'm the one

Oh yes, I am, I am the one
Don't you look no further, girl
Oh, I am the one
Oh yes, oh yes, oh yes, oh
My, my, my little Mayte





Fordította: Dancs Ágnes
Az egy*

Ha azt a férfit keresed,
aki majd elfut a felelősség elől,
Az nem én vagyok, nem én vagyok, nem én vagyok,
És ha tesót keresel,
aki bárhogy kezel téged, csak épp királynőként nem,
Nem én vagyok az.

De ha keresel egy férfit,
aki szerelmével levesz a fáradt, megviselt lábadról,
Fizeti a számláidat, csinos ruhákat vesz neked,
és elvisz bárhová (vacsorázni), ahol enni szeretnél,
Ölel a hét minden éjszakáján,
Oh, ne töprengj ezen többet, lány
Ne keress tovább,
Én vagyok az,
Oh, igen, én.

Ha keresel egy férfit,
aki sok pénzt keres majd,
és mindet megtartja magának,
Nem én vagyok az, nem, nem, nem én.

És ha keresel egy férfit,
akinek tíz nője lesz majd,
és a gazdagságával szédíti őket,
Hallgass rám, nem én vagyok az,
Nem, nem, nem – várj egy kicsit.

Ha keresel egy férfit,
aki megosztja a pénzét,
(a pénzét)
A fél várost megveszi neked,
(a fél várost)

Minden lépésedet úgy vigyázza,
(minden lépésedet)
mintha szentelt földön járnál,
(szentelt földön)

Mindenki elé  helyez
(elé helyez),
ha választani kell,
(...)

Ne keress tovább, oh
Az embered itt van,
(itt van)
Oh, igen, ő az,

Éppen itt áll előtted, éppen itt, éppen itt,
(éppen itt, éppen itt)
Ne keress tovább, lány
Éppen itt áll, éppen itt,

Én vagyok Az,
Én vagyok Az.

Ha keresel egy férfit,
aki azt az érzést kelti benned,
hogy az idő csak most kezdődött el,
Oh, egy férfit, aki által azt érzed majd,
hogy te vagy az egyedüli dolog, ami valaha is számított
A nap alatt, a nap alatt, oh

Ha keresel valakit, aki majd a rossz napodat egy hosszú, boldog éjszakába fordítja,
Ne keress tovább, kedves, én vagyok, én vagyok Az.

Oh, igen, én vagyok, én vagyok az Igazi,
Ne keress tovább, lány
Oh, én vagyok Az,
Oh, igen, oh, igen, oh, igen, oh
Én kicsi Mayte-m.






* az az egy, a nagy Ő, az Egyetlen

   



























* dinero: pénz spanyol szlengben